torsdag 5. mars 2009

Jeg er ikke sint, bare veldig veldig skuffet!

Reklame er jo egentlig informasjon om produkter og tilbud som kommer frem til allmennheten ved hjelp av massemedier. De vanligste stedene som inneholder reklame er nok tv og internett, men det er også masse reklame i blant annet aviser, blader plakater osv. Men oppgaven vår skulle også gå ut på å analysere en reklame, og jeg har valgt å analysere reklamen til Miljøagentene. Denne reklamen gikk på tv på begynnelsen av året, men man kan fortsatt se den en sjelden gang på tv. Reklamens formål er å rekruttere deltakere til organisasjonen Miljøagentene. Jeg tror nok at målgruppa til denne reklamen er alle forskjellige aldre. Reklamen bytter om rollene til voksen og barn, og får til et morsomt perspektiv på hvor lite vi mennesker egentlig tenker på miljøet. Budskapet blir egentlig mest forsterket på den måten at det er den voksne som gjær noe feil, og at det er barnet som tar ansvar og er veldig veldig skuffet. Det er egentlig ikke så stor bruk at litterære virkemidler i reklamen. Jeg liker reklamen veldig godt, og den får meg til å tenke på miljøet og kildesortering. Jeg syntes at det er en veldig godt gjennomført reklame, og det er også en stor humorfaktor i denne reklamen. Reklamens innhold stemmer veldig godt overens med reklamens budskap. Nyt reklamefilmen!:)

- Magnus

Ingen kommentarer: