torsdag 5. mars 2009

Musikkvideo- Homecoming

Jeg skal fortelle litt om musikkvideoen Homecoming av Kanye West. Sangen er hentet fra albumet Graduation som ble utgitt i 2007. Jeg tror at målgruppen for denne sangen er ungdommer som er ca like gamle som meg. Sjangeren er klart rap, og det er denne sjangeren Kanye West stort sett lager musikk til. Teksten handler om en jente som han var kjæreste med før han ble stor stjerne, og når han dro ble hun veldig skuffet. Nå har han kommet hjem men hun er ikke interessert i han lenger, og da blir han lei seg på grunn av dette. Jeg tolket teksten på denne måten i grove trekk.
Videoen handler om at Kanye kommer hjem med toget og går rundt i en by. Musikkvideoen er fragmentert, men den forteller samtidig en historie. Videoen er en fortellende video, og den skildrer teksten i sangen ganske godt. Teksten og videoen passer godt sammen, og den eneste personen vi møter er hovedpersonen.
Til slutt vil jeg si at jeg liker sangen best, men videoen hjelper godt til med å skildre hva teksten i sangen handler om.

- Magnus

Ingen kommentarer: